Patiënten
Afspraak
Als je door je arts naar NKAL verwezen bent, bellen of mailen we je voor het maken van een afspraak. Je hoeft zelf dus niets te doen.
Ben je verhinderd?
Kun je niet komen naar je afspraak? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 030 – 340 3554. Je kunt tot 24 uur voor de geplande afspraak kosteloos annuleren. Annuleer je niet binnen deze tijd? Dan brengen wij kosten in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door je zorgverzekering.
Wat moet je meenemen?
Wij verzoeken je vriendelijk de volgende gegevens mee te nemen:
- Geldig legitimatiebewijs
- Zorgpas
- Een overzicht van de medicijnen die je gebruikt
Voorbereiding
Tijdens je bezoek zal er een longfunctietest plaatsvinden. Sommige longmedicijnen mag je 48 uur van te voren niet innemen. Kijk voor meer informatie Informatiefolder Longfunctieonderzoek & Metacholine/histamine-provocatietest.
Wachttijd
Het NKAL doet er alles aan om uw wachttijd zo kort mogelijk te houden.
De gemiddelde wachttijd is op dit moment 21 dagen.
Informatie over de wachttijd vind je hier.
Uitleg en betalen van de rekening
Onlangs ben je bij het Nederlands Kenniscentrum Arbeid en Longaandoeningen (NKAL) voor onderzoek geweest. NKAL heeft geen contract met je zorgverzekeraar (niet-gecontracteerde zorg). Daarom kunnen wij de rekening (=factuur) niet rechtstreeks bij de zorgverzekeraar indienen. Wij vragen je om deze factuur zelf in te dienen. Via deze link leggen we je uit hoe dit werkt.
Overige onderzoeken
Soms spreekt de arts extra onderzoeken met je af. Informatie hierover vind je hier.
- Informatiefolder Piekstroommeting
- Informatiefolder Ergometrie (fietstest)
- Informatiefolder Werkplekonderzoek
- Informatiefolder Medisch Werkplekonderzoek